top of page

מסע בין עולמות: החדש של נועם בנאי משפחתי ונוגע

תמונת הסופר/ת: שחר אמאנושחר אמאנו

האלבום "עיניים טובות" מציג את נועם בנאי נע בעולמות שהוא חי בהם, מנסה ליצור מתוכם ומורכב מהם. התוצאה המתקבלת מרגשת: הדואטים עם אביתר בנאי ונעה מלמוד פורטים על נימי הנפש, האהבה נמצאת בכל פינה וגם האופטימיות שבסוף הכל קיים – רק תסתכלו על הכל בעיניים טובות

נועם בנאי // צילום: אוהד רומנו
נועם בנאי // צילום יחצ:אוהד רומנו

נועם בנאי לא נותן לך לברוח מהמשפחתיות שהוא חי בה: בשבט הגדול של הבנאים לצד השבט הקטן שהוא בנה בעצמו עם אשתו המאוד נוכחת באלבום, ושני ילדיו, שהבכור דויד מקבל שיר משלו אחרי שאחותו אביגיל קיבלה באלבום הקודם. מתוך הנקודה המשפחתית הזו נועם בנאי נע קדימה, מנסה לבנות את עצמו בין העולמות, זה המוחשי וזה הרוחני, שמשתלבים היטב במזמור לדוד הפותח בקולו של סבו יצחק בנאי ז"ל, ובעיניים טובות, שבו הוא פותח את הנפש עם הפיוט של רבי לוי יצחק מברדיצ'ב.

בין לבין, אנחנו מקבלים מסע בנפשו של נועם. הקנאה במקנא, היופי שבמערכת היחסים עם אשתו בלא הבאתי כלום ובמי צריך מילים, הדואט המרגש חי בים עם ענת מלמוד, והחיבור המופלא שלו עם הדוד שלו אביתר בפספסתי, שיר שכל יתום שר לעצמו כל יום על הרגעים שפספס עם המנוח, רגעי החרטה והמחשבות שלא מפסיקות לרוץ "מה היה אם".

התנועה הזו היא המכתיבה את קצב האלבום כולו. מתוך הפספוס עם האב מאיר ז"ל אל הרצון לא לפספס את הילדים והבית. מתוך הרצון להיות תמיד בין הגשמי לבין הריחוף הדתי, הוא מחפש פינה לנחות בה כדי להיות מצד אחד "מגדלור" לילדים שלו, בעל מצוין וכזה שיסתכלו עליו כבן למשפחת בנאי – אבל לא רק, אם רק תסתכלו על הכל בעיניים טובות.

אלבום מרגש, משפחתי ונוגע. כזה שהיופי שלו הוא ביכולת לקחת משפטים ושירים לדרך, לנסות לבנות מגדלים ולקוות שכל מה שחשבנו שאבד, קיים.

 

 נועם בנאי - עיניים טובות, ייעוץ אמנותי: רביד פלוטניק

Comments


bottom of page